Oddział przedszkolny

16.04.2021
 
Temat: Nasze rady na odpady"
 
Drodzy Rodzice. Kochane Dzieci. Dzisiaj ostatni dzień naszego zdalnego nauczania. W poniedziałek wracamy do przedszkola, czekam na Was w naszej sali.  A teraz nauczymy się segregować śmieci, bo nie wystarczy śmieci wrzucać do kosza. Trzeba je segregować, aby można je było przetworzyć. 
 
1.Posłuchajcie wierszyka.
 
Dzisiaj nasza mama dzieci nauczyła,
jak sortować śmieci, choć to rzecz niemiła.
Do żółtego kosza to, co plastikowe,
a do niebieskiego szkiełka kolorowe,
do brązowej torby wrzućcie trawę dzieci,
a do torby czarnej - pozostałe śmieci.
 
Powiedziała także, jak dbać o przyrodę,
jak jej można pomóc i co robić co dzień.
Nie śmiecimy, nie brudzimy,
o przyrodę dbamy.
Posprzątamy całą ziemię, bardzo ją kochamy.
 
Rozmowa na temat wiersza:
-Czego mama nauczyła dzieci?.
-Co wkładamy do żółtego kosza?.
-Co wkładamy do niebieskiego kosza?.
Do jakiej torby dzieci mają wrzucać trawę, 
a do jakiej -pozostałe śmieci.
 
2.Segregowanie śmieci.
 
Dziecko z pomocą Rodzica zbiera różne opakowania w mieszkaniu: szklane, papierowe , plastikowe, aluminiowe itp. Dzieci zastanawiają się po czym są te opakowania, segregują je według materiału z jakiego zostały zrobione. Można pokazać dziecku w komputerze lub w otoczeniu pojemniki do segregowania odpadów, i wyjaśnić, jakie odpady do nich wkładać. Podkreślamy znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania materiału, który może zostać ponownie wykorzystany. Śmieci nie zanieczyszczają wtedy  środowiska, tylko ponownie mogą zostać użyte. Proszę o wyjaśnienie dzieciom znaczenia słowa recykling. Wspólnie pójdźmy do koszy i włóżmy posegregowane śmieci do poszczególnych pojemników.
 
3.Zabawy z plastikową butelką. Drodzy Rodzice zachęcajmy dzieci do wykorzystania materiałów odpadowych podczas zabaw.
- turlanie butelek w różnych kierunkach.
-podrzucanie i łapanie butelek ( dzieci stoją lub się poruszają).
-celowanie butelkami do kosza.
-układanie z butelek węża i innych kompozycji, wg pomysłu dzieci.
-wydobywanie z butelek dźwięków poprzez stukanie w nie palcami, uderzanie o inne przedmioty, pocieranie dłonią itp.
 
Pamiętajcie o używaniu swoich mocy i ich zaznaczaniu w dzienniczku. Miłego odpoczynku. Spotykamy się w poniedziałek. 

15.04.2021
 
Temat: ,, Jestem strażnikiem przyrody"
 
Kochani, nadal pomagamy Rodzicom w różnych pracach, oszczędzamy wodę, energię elektryczną, wykorzystujemy odpady robiąc z nich ozdoby, zabawki itp.
 
1.Zagadkowy spacer - zabawa sensoryczna.
Dziecko zdejmuje skarpetki. Przygotowuje się do przejścia po ścieżce sensorycznej, ułożonej w kształcie koła .Dziecko powoli spaceruje boso po zróżnicowanych materiałach, przechodząc po całej ścieżce. Rodzic zachęca dziecko do opisywania wrażeń. Do ścieżki sensorycznej można użyć np. woreczek z ryżem, kaszą, folię bąbelkową, pogniecioną   papierową kartkę, watę, fasolę, miękki ręcznik, itp.
 
2. Śpiewamy naszą piosenkę .
 
3.W ramach pracy plastyczno -technicznej wykonajcie z plastikowej butelki wazon lub doniczkę do kwiatów. Możecie ją pięknie ozdobić wg własnego pomysłu.
 
4. Drodzy Rodzice wykonajcie swoim dzieciom masażyk. Siadamy za dzieckiem i masażyk wykonujemy na jego plecach.
 
Kap, kap, kap, drobny deszczyk spadł - dotykamy delikatnie plecy przebierając palcami.
Bach, bach, bach, ciężki śnieg się kładł - naciskamy plecy wewnętrzną stroną dłoni.
Sssssss, słonko wszystko roztopiło - przesuwamy dłonie po plecach z góry na dół.
Chlap, chlap, chlap, błotko butki oblepiło - przykładamy na krótko dłonie do pleców wiele razy.
Kapuśniaczek kropił dżdżysto - szybko pukamy po plecach palcami.
Lunął deszcz i już jest czysto - szeroko rozłożonymi dłońmi kreślimy na plecach dziecka okręgi.
 
Życzę miłej zabawy !

14.04.2021
 
Temat: ,,Dzieci dbają o środowisko"
 
Ochrona naszej planety, dbanie o przyrodę, to obowiązek nas wszystkich. Zarówno dorosłych jak i dzieci. Pozwólmy dzieciom czynnie w tym uczestniczyć. Drodzy Rodzice, jeśli to możliwe włączajmy dziecko w pomoc w uporządkowaniu ogrodu, trawnika, balkonu. Zbieranie śmieci, segregowanie ich, grabienie, podlewanie roślin, sadzenie, zamiatanie i wiele innych czynności uczą ich odpowiedzialności za środowisko, pracowitości, samodzielności. Wzbudzajmy w dzieciach potrzebę dbania o najbliższe otoczenie. 
 
1. Każdy z nas może pozytywnie wpływać na stan natury. Wystarczy, że co dzień użyjecie kilku swoich mocy. Proszę o wykonanie tabelki, książeczki, arkusza wg własnego pomysłu, na którym dzieci poprzez rysowanie znaczka ( np. słoneczka), naklejenie naklejki, będą zaznaczać, której mocy  użyły w danym dniu. Wypełnione tabelki dzieci przyniosą do przedszkola , mam nadzieję, że w poniedziałek.
 
- moc czynienia ciemności ( gaszę światło, gdy wychodzę z pomieszczenia),
-moc przemieszczania się siłą własnych mięśni ( wybieram spacer lub rower zamiast samochodu, kiedy to tylko możliwe),
- moc kontrolowania wody ( myję zęby przy zakręconej wodzie),
- moc wielokrotnego użytku (używam kartek papieru dwustronnie ),
- moc segregacji ( segreguję śmieci).
 
2. Słuchamy piosenki ,,Ziemia to wyspa zielona". podejmujemy próby śpiewania.
 
3.Zabawa ,,Wesoło - smutno". Wycinamy 2 papierowe kółka, dziecko rysuje buźkę smutną i wesołą.
 Dziecko słucha zdań wypowiadanych przez Rodzica i ocenia postępowanie dzieci. Jeśli postępuje prawidłowo podnosi uśmiechniętą buźkę, jeśli nieprawidłowo podnosi smutną buźkę.
 
-Zosia wrzuciła papierek do kosza,
-Karol zbił kamieniem szybę,
-Grześ podlał kwiatki,
-Gabrysia łamie gałęzie drzew,
-Marek bawi się na trawniku,
-Ala ciągnie kota za ogon,
-Krysia zbiera nakrętki z butelek,
-Krzysiu śpiewa głośno w lesie,
 
Miłego dnia, zachęcam do przesyłania fotorelacji ze wspólnej aktywności .



Drodzy Rodzice. Kochane Dzieci
Witam Was serdecznie !
W tym tygodniu dowiemy się, jak należy dbać o naszą planetę i dlaczego jest to tak ważne. Zapraszam do wspólnej zabawy. Pierwszy krok zrobiliśmy wczoraj, wybierając się na spacer i szukając koszy na śmieci. Dziękuję za przysłane fotorelacje. Mam nadzieję, że ta aktywność sprawiła Wam przyjemność i umiliła czas spędzony w domu. Pamiętajcie, aby podczas spacerów, zabaw na placu  śmieci wyrzucać do koszów, w ten sposób chronimy naszą planetę.
 
13.04.2021
Propozycja aktywności na dzień dzisiejszy.
 
1.Abyście mogli odlądać drzewa, słyszeć śpiew ptaków, czuć zapach kwiatów, musimy dbać o środowisko. Jak możemy chronić lasy?. Jak możemy dbać o przyrodę?. Zachęcam do wysłuchania wiersza
,, Dzieci dbają o środowisko" B. Formy
 
W zgodzie z przyrodą,
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
 
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.
 
Często też dorosłym,
dobry przykład dają.
W  wyznaczonych miejscach,
śmieci zostawiają.
 
2.,, Ziemia to wyspa zielona"
Posłuchajcie wspólnie piosenki
 
Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Wenus.
Na Ziemi jest życie ciekawe,
powtarzam to każdemu.
Ref. Bo Ziemia to wyspa, to wyspa zielona.
       Wśród innych dalekich planet.
       To dom jest dla ludzi,
       dla ludzi i zwierząt,
       więc musi być zadbany.
Chcę poznać życie delfinów,
i wiedzieć co w trawie piszczy.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.
       Ref......
Posadźmy kwiatów tysiące.
podadźmy krzewy i drzewa.
Niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptaszkom śpiewać.
 
3.Zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej  ,,Nasza planeta -Ziemia"
Technika wykonania pracy jest dowolna.
 
Miłej zabawy !