Zajęcia komputerowe klasa I i II

Temat: Zapisz dziecko do Klubu Młodego Programisty online
Już 19 i 20 maja ruszają cykle spotkań online, organizowane przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK, w których – za darmo! - będzie mógł wziąć udział każdy uczeń szkoły podstawowej z klas 1-6. Wystarczy dostęp do internetu i chęć poświęcenia chwili czasu na naukę podstaw programowania.
Nauka programowania nigdy nie była łatwiejsza. Jeśli chcesz, żeby Twoje dziecko spróbowało swoich sił w kodowaniu, wystarczy, że wejdziesz na stronę www.klubmlodegoprogramisty.pl  i wypełnisz krótki formularz rejestracyjny. Na podany w zgłoszeniu adres e-mail otrzymasz link, dzięki któremu co tydzień o tej samej porze, przez 10 tygodni, Twoje dziecko będzie poznawało tajniki programowania – korzystając z wirtualnych aplikacji i wsparcia wykwalifikowanych trenerów. Nie musisz niczego instalować – wystarczy jedno kliknięcie.
Uwaga, liczba miejsc jest ograniczona ze względu na możliwości moderacji, więc nie czekajcie i rejestrujcie się już dziś. Mamy 1500 miejsc dla 1-, 2- i trzecioklasistów i 1500 dla 4- 5- i szóstoklasistów z całej Polski!
Rejestracja: www.klubmlodegoprogramisty.pl
Kluby Młodego Programisty to element projektu realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”.

 Zajęcia komputerowe klasa  1 i 2  (26-30.04.2020rok)
Proszę wykonać zadania z kart pracy (wersja papierowa, którą odebrali rodzice w poniedziałek).Karty pracy zostaną ocenione. Zachęcam w miarę możliwości do wykonywania zadań dla klas 1 i 2 na stronie www. pisupisu.pl
 
Zajęcia komputerowe klasa 1 i 2
 
Zadanie  1         
To idealna zabawa, gdy macie możliwość wyjść do ogrodu, lasu lub na spacer, gdzie jest otwarta przestrzeń i nie ma ludzi. Można także  zabawę przeprowadzić w domu. Dziecko zamienia się w robota. Zawiążcie robotowi oczy i ustawcie go na początku ścieżki z przeszkodami. Drugi uczestnik zabawy wydaje robotowi instrukcje: zrób trzy małe kroki do przodu, obróć się w lewo, zrób dwa małe kroki do przodu, cofnij się o jeden mały krok…
             W zabawie chodzi o to, aby nasz robot przeszedł całą drogę i ani razu nie dotknął patyków, kamieni, szyszek czy też innych przedmiotów, które układamy na torze przeszkód prowadzącym do celu. W tej grze przekonacie się jak ważne są precyzyjne komunikaty!
              Dziecko, które jest robotem, ma zawiązane oczy, aby kierowało się jedynie wydawanymi poleceniami. Pamiętajmy jednak, żeby przy tej zabawie zadbać o komfort i bezpieczeństwo osoby z zawiązanymi oczami. Tu również warto zamieniać się rolami.
Zadanie 2
Narysuj na kartce papieru  robota według własnego pomysłu.

Wykonaj zadania( według zamieszczonej instrukcji) z Rodzicem lub starszym rodzeństwem
 Mycie zębów:
 1. Weź szczoteczkę,
 2. Weź pastę,
 3. Nałóż pastę na szczoteczkę,
 4. Odłóż pastę na miejsce,
 5. Umieść szczoteczkę w ustach,
6. Szczotkuj zęby, aż wszystkie będą wyczyszczone,
7. Odkręć wodę,
 8. Opłucz szczoteczkę i buzię,
 9. Zakręć wodę,
10. Odłóż szczoteczkę do kubeczka,
11. Wytrzyj buzię,
 12. Przejrzyj się w lustrze.
 
  Wstawianie (ciemnego) prania
 1. Przygotuj brudne ubrania,
 2. Posegreguj ubrania na dwie kupki wg koloru: na ciemne i jasne,
3. Włóż ciemne ubrania do miski (przygotuj do przeniesienia do pralki),
 4. Idź do pralki,
 5. Otwórz pralkę,
 6. Włóż pranie,
 7. Zamknij pralkę,
 8. Weź proszek,
 9. Otwórz pojemnik na proszek,
 10. Wsyp proszek do pojemnika,
 11. Zamknij pojemnik na proszek,
 12. Ustaw odpowiedni program,
 13. Wciśnij play, aby uruchomić pralkę
 
Narysuj instrukcję podlewania kwiatka w doniczce. Ponumeruj kolejne narysowane czynności.
 
  
   Zajęcia komputerowe klasa 1 i 2

Nauka kodowania poprzez zabawę bez drogich pomocy edukacyjnych, robotów i komputerów to doskonały sposób poznania języka programowania. Takie wspólne zabawy już na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym uczą logicznego myślenia, przewidywania, wnioskowania, planowania i dostrzegania zależności.
            Wiedza z zakresu programowania to szansa na rozwinięcie kompetencji, które przydadzą się w każdym zawodzie. Takie umiejętności jak umiejętność rozwiązywania problemów, przewidywania, czy logicznego myślenia to tylko niektóre z wielu kompetencji, które możemy trenować razem z dziećmi podczas zabaw w kodowanie, które mogą być atrakcyjną formą spędzania wolnego czasu.
Dla uczniów, którzy mają komputer i dostęp do internetu polecam stronę, z której korzystają na zajęciach w szkole www.pisupisu.pl Zapraszam do nauki przez zabawę (nauka pisania na klawiaturze, słowne zabawy, bajki itp.)
(zał. Karty pracy- zostaną przekazane także w formie papierowej)